Fredliga Julklappstips

Nu är den strålande julhelgen här. Säkert orienterar du dig världsvant runt bland julhysteriska familjefäder och köptvångstyngda mostrar och du känner inte igen dig i den jäkt och stress som alla tycks klaga över. Men  om du har pengar som bränner i fickan och inte har hittat något (i år heller!) att ge bort till din icke-materialistiska syster, som givet säger att hon har allt hon behöver och inget mer vill ha, så finns det hopp även för dig. Kristna Fredsrörelsen ger dig via vår Webb shop en utmärkt möjlighet att sätta sprätt på lite ”julcäsh” och samtidigt verka för FRED. Varför inte ge bort ett gäng sköna retro-vykort som syrran sen kan skicka till energiminister Anna-Karin Hatt och kräva att kärnkraften ska avvecklas? fotograf: Johan ÖdmannEnergiministern får väl hålla i hatten när vi får vindkraft i seglen. Eller så kan du ju demonstrativt ge bort ett par fredsänglar till grannens rackarungar, som fått dig att allvarligt ifrågasätta dagens barnuppfostran. Orkar du inte läsa Emil och soppskålen för femtioelfte gången så tycker jag att du ska överraska med serieboken om Zven, vilken garanterat kommer att få lille Sture att sluta tjata om fler knallpulverpuffror. Behöver du fler tips. Besök då KRF:s webbutik på: http://www.krf.se/webbshop

God Jul önskar

Fredsobservatör Matts Olsson i Bogotá.

Fotot på Energiminister Hatt är taget av Johan Ödmann.

Ps. Bättre present än ett medlemskap i Kristna Fredsrörelsen kan du inte hitta! Då skänker du en möjlighet att förändra världen och samtidigt ger du bort brännhet läsning genom  Tidningen Fredsnytt. Slå det du!