Semester för vissa, jobb för andra…

I Sverige har det de senaste månaderna varit sommar med semestrar, picknick och grillning, bad och sol, pocketläsande m.m. Här i Colombia har vi inte alls haft samma rytm då månaderna juni till oktober är de mest hektiska, med flest medföljningar, möten, och andra aktiviteter. Vi har med andra ord jobbat på för fullt medan Sverige laddat batterierna inför hösten 😉 De senaste tiden har vi bland annat medföljt i flera olika regioner av Chocó och varit i de nordliga städerna Cúcuta och Bucaramanga. Samtidigt har rättegångarna i Bogotá fortsatt i vanlig takt.

Centrala Cúcuta i skymning

Centrala Cúcuta kvällstid

Om vi förstått det rätt är det nu dags att återgå till jobbet på andra sidan av Atlanten, och för er som tycker att vårt arbete är intressant och letar efter nya möjligheter så har vi goda nyheter – vi söker fler kollegor! Ansökan är öppen för Mexiko, Guatemala och Colombia!

För att komma till platsannonsen och läsa mer om villkor och jobbeskrivning, surfa in på http://www.krf.se/kristna-freds-soker-fredsobservatorer-till-utresa-i-mars-2013

Välkomna tillbaka!